Художньо-естетична діяльність дітей дошкільного віку

Дошкільний вік – час активної соціалізації дитини, розвитку спілкування з дорослими та однолітками, пробудження моральних та естетичних почуттів, входження в культуру.
Ефективним шляхом всебічного гармонійного розвитку особистості є залучення дошкільників до художньо-естетичної діяльності, яка включає зображувальну, музичну, театралізовану, художньо-мовну діяльність. Ці види діяльності виконують функцію позитивно-емоційного збагачення, викликають емоції радості, захоплення, натхнення, витісняють тривожність, напругу, почуття безпорадності.


Художньо-естетична діяльність
задовольняє гостру потребу дітей у самовиявленні і є одним із найулюбленіших занять. У цьому виді діяльності дошкільники виявляють високу зацікавленість і, що важливо, невелику стомлюваність. Ці фактори позитивно впливають на емоційний стан, загальний психічний розвиток дитини і разом з тим ця діяльність – є засобом всебічного розвитку дитини.

Одним із центральних завдань виховання дітей у художньо-естетичній діяльності є розвиток у них елементів творчості. Дитяча творчість – перша ланка розвитку творчої діяльності, в якій дитина виявляє своє розуміння довкілля, своє ставлення до нього. Це допомагає дітям розкрити їх внутрішній світ, особливості сприймання та уявлення, інтереси та здібності.

Організація художньої діяльності дошкільників є одним із засобів розвитку індивідуальних потенційних можливостей кожної дитини, формування творчих здібностей. Від того, наскільки сприятливими є умови для прояву дітьми нахилів до того чи іншого виду художньої діяльності, залежить можливість своєчасного виявлення і розвитку дитячих здібностей, формування елементів творчості. Творчі здібності формуються у дітей поетапно. На початковому етапі здійснюється нагромадження знань та художніх вражень, набуття вмінь та навичок, що є необхідним для самостійної художньої діяльності. І лише на подальшому етапі стає можливим виникнення творчого задуму, пошуку художніх засобів. Позитивні емоції посилюються, якщо вихователь організує практичне застосування дитячих робіт. Знання того, що краща робота може стати прикрасою, подарунком малюкам, експонатом виставки, стимулює дітей виявляти ініціативу, старанність, викликає бажання принести користь людям. У розвитку творчої активності велику роль відіграє предметне середовище, що оточує дітей. У збагаченні дітей художніми враженнями вихователю допомагають картини, діафільми, друковані посібники, твори прикладного, декоративного мистецтва, фотоальбоми. Ця група матеріалів потребує обов’язкової участі дорослого на тому етапі, коли дітей знайомлять з ними. Навіть старші дошкільники не можуть самостійно сприймати особливості колориту, композиції, правильно визначати художню цінність предметів, що розглядаються. Крім того, дорослий, ознайомлюючи дітей з творами мистецтв, захоплююче розповість про історію димківської іграшки, зверне увагу на багату уяву опішнянських і петриківських майстрів. Одночасно педагог викличе у дітей бажання самим створити щось красиве для себе та інших. У старшому дошкільному віці, коли вже є певний багаж навичок художніх дій, у предметне середовище слід увести матеріали, які діти зможуть використовувати самостійно (мозаїка, музичні інструменти, різні види театру, матеріали для зображувальної діяльності, природний матеріал, маски-наголовники, елементи костюмів та декорації). Перераховані матеріали повинні відповідати віку дітей. Дуже важливо розмістити посібники в доступному для дітей місці, оскільки бажання займатись якимось видом художньої діяльності може виникнути в них у будь-який вільний від занять час. Специфіка цього виду діяльності полягає в тому, що саме під час вправляння в художніх уміннях діти реалізують індивідуальні творчі задуми. Це необхідно враховувати в організації самостійної художньої діяльності дітей.

26 листопада 2014 року відбувся майстер-клас для дошкільників старшого віку за темою "Малювання за мотивами творчості Марії Приймаченко".

Марія Приймаченко - народна художниця України, лауреат Державної премії Украині им. Т. Г. Шевченко, твори якої побували на десятках міжнародних виставок та принесли всесвітня визнання та славу нашій країні. Лаконічний малюнок, контрастна гама кольорів, дивовижний та фантастичний світ у роботах Марії Приймаченко відповідає світогляду дошкільників, пробуджує їх фантазію та піднімає настрій .
У майстер-класі "Малювання за мотивами творчості Марії приймаченко" взяли участь діти дошкільного старшого віку. Вихователь-методист Токунова Наталія Михайлівна на початку заходу ознайомила дітей з біографією художниці. Дошкільнята також переглянули відое-презентацію "Чарівний світ Марії Приймаченко" Все це викликало бажання у дітей малювати і чарівні квіти, і "добрих" тварин, і дивовижних птахів. Завершився майстер-клас переглядом мультфільму "Свято" за мотивами творчих робіт художниці. Метою даного заходу є розиток у дітей фантазії, творчих здібностей, художнього смаку, виховання патріотичних почуттів та гордості за людей, які прославляють нашу країну.

/Files/images/DSC05553.JPG

/Files/images/DSC05557.JPG

/Files/images/DSC05568.JPG

/Files/images/DSC05571.JPG

12 листопада 2014 року відбулося засідання Освтнього салону для педагогів "Знайомство з творчістю Марії Приймаченко".

В рамках даного заходу вихователі прослухали міні-доповідь про творчий спадок української народної художниці Марії Приймаченко. Із захватом сприйняли глядачі і мультфільм "Свято" за творами авторки. Також учасникам салону була представлена відеопрезентація присвячена творчості геніальної художниці.
Талановита та оптимістична творчість Маріїї Приймаченко, її громадянська позиція, патріотизм заслуговують на повагу та любов народу для того щоб її знали і сьогодняшнє і майбутнє покоління її співвітчизників.

/Files/images/DSC05241.JPG

/Files/images/DSC05246 а.jpg

/Files/images/DSC05250.JPG

22 жовтня 2014 року в ОДНЗ "Ясла-садок" №145 відбувся майстер -клас для вихователів "Формування естетичного сприйняття в процесі ознайомлення дошкільників з видами мистецтва.

В рамках даного заходу вихователь Кушнір Наталія Віталіївна провела міні-лекцію для вихователів "Етапи попередньої роботи з ознайомлення дошкільників з жанрами живопису (натюрмортом, пейзажем, портретом) та іншими видами мистецтва : скульптурою, архітектурою.В практичній частині майстер-класу педагоги розбирали прийоми, які використовуються у роботі з дітьми.

/Files/images/DSC05012.JPG

/Files/images/DSC05031.JPG

/Files/images/DSC05035.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 46

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.