ЗДРАСТУЙ, ХЛОПЧИКУ МАЛЕНЬКИЙ!
Здрастуй, хлопчику маленький!
Йди в кімнату, ручку дай.
Хоч у нас ти і новенький –
Не соромсь, за стіл сідай.
Будеш снідати із нами:
Ось оладки, осьде чай.
Плачеш? Хочеться до мами?
Ой, не треба, не скучай!
В нас ведмедик є і м'ячик.
Коник он стоїть в кутку...
Подивись, ніхто не плаче
У дитячому садку.
М. Познанська
Початок відвідин дитиною дитячого садка є новим етапом в її житті, тому краще підготуватися до нього наперед. Критерієм благополучного психологічного і фізичного стану дитини є її успішна адаптація.
Зазвичай дитина звикає до нових умов протягом 2-3 тижнів. В цей час вона може стати капризною, погано спати, плакати, коли бачить батьків. Не поспішаєте негайно забрати малюка на домашній режим. Пройде небагато часу і вона звикне до нового спілкування.
Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць. Виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.
Батьки повинні готувати дитину до змін. Основні моменти, на які варто звернути увагу:
• Давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;
•Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;
•У перші дні – короткочасне перебування у групі – 1-2 години;
•Наблизити домашній режим до садкового;
•Утримуватися від шумних масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;
•Навчати навичок самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок).
Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива, педагоги повинні надати рекомендації батькам:
•Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;
•Не залишати дитину на цілий день у групі;
•Гуляти на майданчику після відвідування садка;
•Давати із собою улюблені іграшки;
•Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;
•Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;
•Зустрічати дитину з посмішкою;
•Розповідати якомога більше позитивного про садок;
•Підтримувати самостійність дитини вдома.
( Джерело інформації – Ясінська Х. Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ// Психолог дошкілля. – №4(21).
Екскурсія -огляд по дитячому садочку для молодшої групи
Для забезпечення успішної адаптації новоприбулих дітей до умов дошкільного навчального закладу 18 вересня 2015 року була проведена мініекскурсія для дітей молодшої групи, які вперше прийшли до дитячого садка.
Метою даного заходу є формування у дітей знань про свій дитячий садок, вміння орієнтуватися у деяких приміщеннях закладу, виховувати позитивне відношення та бажання відвідувати садочок. Діти з цікавістю слухали вихователя Козлюк Наталію Валеріївну, відвідали хол, харчоблок, медичний кабінет, зробили також міні-ексурсію по території дитячого закладу.
Коментарi