Пошуково-дослідницька діяльність є потужним засобом інтелектуального розвитку дітей та формування у них основ цілісного світогляду. Малята люблять досліджувати і пізнавати довкілля, так вони набираються життєвого досвіду
Згідно річного плану роботи в рамках проблемного семінару «Валеологічна освіта дошкільників» (практичний модуль) з 30 січня по 3 лютого 2017 року в ДНЗ організовано перегляд відкритих занять, з метою формування життєвої компетентності дітей. Під час занять педагоги ДНЗ, ділячись досвідом, презентували відкриті заняття, де малята проводили досліди в різних сферах життєдіяльності, а також у валеологічному напрямку.
Здійснюючи пошуково-дослідницьку роботу по ознайомленню дітей з властивостями повітря, вихователь середньої групи №6 Козлюк Н. В. провела цікаве заняття-відкриття «Повітря навколо нас», метою якого було дати дітям початкові знання про повітря. Серію дослідів з повітрям підсумувала валеологічно спрямованою бесідою з дітьми про нерозривні зв’язки між організмом людини і навколишнім середовищем.
Вихователь середньої групи №4 Донець Г. В. провела відкрите-заняття «Вода – рідина», ознайомлюючи малюків з властивостями води, яке дало поштовх маленьким дослідникам до самостійних роздумів, міркувань, висловлювань. Вихователь групи раннього віку №1 Юрківська О. Г., проводячи заняття «Чарівна водичка» з найменшенькими, демонструвала процес формування перших навичок дослідницької діяльності.
Педагоги, які проводили заняття мають досить великий стаж педагогічної роботи та є наставниками молодих вихователів, які цього начального року долучилися до співпраці у нашому дружному колективі. Педагоги-наставники могли поділитися своїм чималим досвідом у проведенні занять з пошуково-дослідницької діяльності, адже так важливо, щоб діти не втрачали цікавість до оточуючого середовища, а дорослим потрібно вчасно підтримати їх бажання досліджувати все і скрізь. Для дитини досліди – це маленькі фокуси, які доступні для дитячого розуміння.
Город на вікні
Реалізуючи одне з завдань, над яким працює педагогічний колектив закладу: активізація роботи педагогів щодо організації пошуково-дослідницької діяльності з дошкільниками, вихователі велику увагу приділяють формуванню уявлень причинно-наслідкову зв’язку у природі. Організація елементарної самостійної діяльності дошкільників: за умов суспільного виховання й під керівництвом педагога створює широкі можливості для виховання у них інтересу до природи та розуміння її значення. Пояснити дітям важливість зелених насаджень, дати малюкам найпростіші відомості про роль рослин у житті людини, викликати бажання сажати і вирощувати, виховувати любов та бережливе ставлення до рослин – все це можна реалізувати під час проведення трудової діяльності.
Коментарi